طراحی این گوشی بسیار خوب است ولی بیرون زدگی ماژول دوربین کمی بالاتر از حد انتظار محسوب می‌شود که اگر از قاب استفاده می‌کنید، این مشکل به طور کامل حل خواهد شد. پنل پشتی از شیشه‌ی مات تشکیل شده که اثر انگشت را چندان جذب نمی‌کند. البته فریم گوشی پلاستیکی است و وزن بدنه به حدود ۱۸۰ گرم می‌رسد. سنسور اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده که می‌تواند سرعت و دقت خوبی را در اختیار شما قرار دهد. خوشبختانه در بخش فوقانی گوشی، شاهد قرارگیری جک هدفون هستیم که این یعنی با خیال راحت می‌توانید از هدفون‌های سیمی استفاده کنید.

ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۱S به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد و به راحتی بیش از ۱ روز دوام می‌آورد. به لطف وجود شارژر ۳۳ واتی در جعبه، می‌توانید آن را در عرض ۱ ساعت به طور کامل شارژ کنید. قلب تپنده‌ی این گوشی، چیپست محبوب هلیو G96 است که در بسیاری از میان‌رده‌ها مورد استفاده قرار گرفته. به‌عنوان مثال این چیپست می‌تواند بازی Call Of Duty را با گرافیک مدیوم و فریم‌ریت خیلی خوبی اجرا کند.

در مورد نمایشگر باید بگوییم که اندازه‌ی آن به ۶.۴۳ اینچ می‌رسد که مبتنی بر پنل AMOLED است و رزولوشن FHD+ و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این نمایشگر واقعا حرف زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر ۷۰۰ نیت است که این یعنی در محیط‌های پرنور هم برای استفاده از آن با مشکل خاصی روبرو نمی‌شوید.

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی واقعا می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند. با توجه بالا بودن رزولوشن دوربین اصلی، برای زوم دیجیتالی هم کیفیت بالایی ارائه می‌کند. سنسور تشخیص عمق به‌خوبی انجام وظیفه می‌کند و می‌تواند برای ثبت عکس‌های مبتنی بر حالت پرتره نقش مهمی ایفا کند. دوربین ماکرو نتایج چندان رضایت‌بخشی ارائه نمی‌دهد و به نظر می‌رسد برای افزایش تعداد دوربین تعبیه شده است. دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی هم در حد اشتراک‌گذاری عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی عملکرد رضایت‌بخشی دارد. برای فیلمبرداری هم باید به رزولوشن Full HD و فریم‌ریت ۳۰ فریم در ثانیه بسنده کنید.