پس باید برای مقابله با این وضعیت تقریبا خطرناک آماده باشیم. می‌دانید که بهترین کار برای جلوگیری از گرمازدگی هیدراته نگه داشتن بدن است. پس چه بهتر که این کار را با نوشیدنی ضدگرمازدگی حاوی الکترولیت‌های لازم انجام دهیم.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است طرز تهیه‌ی ۴ نوشیدنی ضدگرمازدگی خوشمزه و خنک را یاد بگیرید. با تهیه‌ی آن‌ها و نوشیدن روزانه‌شان می‌توانید روزهای گرم و گاهی سوزان تابستان را به سلامت پشت سر بگذارید.

الکترولیت‌ها چه موادی هستند و چرا به آن‌ها نیاز داریم؟

الکترولیت‌ها مواد معدنی غنی هستند که به جذب سریع مایعات و حفظ مایعات بدن کمک می‌کنند. به عبارت دیگر، آن‌ها به تعادل میزان آب در بدن شما کمک می‌کنند، در عین حال:

  • تعادل اسیدی/قلیایی (pH) بدن شما را تنظیم می‌کنند.
  • مواد مغذی را به داخل سلول‌های شما منتقل می‌کنند.
  • پسماندها را از سلول‌های شما حذف می‌کنند.
  • عملکرد اعصاب، عضلات، قلب و مغز شما را بهبود می‌بخشند.

سدیم، پتاسیم، کلسیم و بیکربنات از رایج‌ترین الکترولیت‌های در دسترس هستند. بیشتر اوقات ما از طریق غذا مقدار کافی الکترولیت را دریافت می‌کنیم، اما در زمان‌های که ورزش شدید انجام می‌دهیم، گرما باعث تعریق و از دست دادن مواد معدنی می‌شود و یا بیماری باعث مشکل در نگهداری غذا در بدن می‌شود، نوشیدنی‌های الکترولیتی معمولاً برای هیدراته نگه داشتن بدن مفید هستند.

نمک دریایی غنی از سدیم است و یکی از الکترولیت‌های اصلی است که در ورزش‌های سنگین از دست می‌رود. نمک صخره‌ای هیمالیا و نمک طبیعی هم شامل الکترولیت‌های دیگر مثل کلسیم و پتاسیم، به همراه مواد معدنی هستند.