اما بسیاری از راهکارهایی که چنین کاری را عملی می‌کنند، به استفاده از نرم‌افزار خاص در هر دو طرف نیاز دارند. اما در این مطلب به راهکاری می‌پردازیم که برای بهره‌گیری از آن فقط نیاز دارید یک اپ به‌خصوص را در گوشی یا تبلت اندرویدی وصل کنید.

همانطور که گفتیم، در این روش فقط کافی است در گوشی یا تبلت اندرویدی خود یک اپ را دانلود کنید و سپس مانند انواع کیبورد‌ها یا ماوس‌های بلوتوثی، به سادگی گوشی را به دستگاه موردنظر وصل کنید. برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشید، بهتر است دستگاه مقصد دارای اندروید ۴.۴ یا iOS 9 و iPadOS 13 یا نسخه‌های بالاتر باشد. همچنین برای اتصال به کامپیوتر ویندوزی، بهتر است سیستم موردنظر از ویندوز ۸ یا نسخه های جدیدتر استفاده کند.

برای انجام این کار، در مرحله‌ی اول باید اپ Serverless Bluetooth Keyboard & Mouse for PC/Phone را از گوگل پلی دانلود کنید و آن را در گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید.

بعد از باز کردن اپ، یک پیام مبنی بر دریافت مجوز به منظور امکان مشاهده‌ی گوشی توسط دیگر گجت‌های متصل به بلوتوث، به نمایش درمی‌آید که برای ارائه‌ی این مجوز، روی گزینه‌ی Allow ضربه بزنید.

در این اپ، روی آیکن منوی همبرگری در سمت چپ بخش فوقانی ضربه بزنید تا منوی اصلی باز شود.

در گام بعدی گزینه‌ی Bluetooth Devices را انتخاب کنید.