امروزه بسیاری از کسب و کارها در حال تکامل هستند؛ به این معنا که شرکت‌ها تمایل دارند تا از ابزارهای دیجیتالی و پیشرفته بهره‌برداری کنند. این تمایل به دلیل کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی پروسه‌‌های کاری ایجاد شده است. احتمالا پیش از این مقاله، اسم هوش مصنوعی ChatGPT را چند بار شنیده‌اید. در این مطلب تلاش می‌کنیم هشت روش که می‌توان از این هوش مصنوعی برای یک بیزنس استفاده کرد را مطرح می‌کنیم.

ChatGPT می‌تواند برای تولید محتوا در وب‌سایت‌های کسب و کار یا درج توضیحات متنی برای ویدیوهای منحصر به فرد یک شرکت سودمند واقع شود. با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT می‌توان کسب و کارهای کوچک را آسان‌تر رو به جلو هدایت کرد؛ چرا که به این طریق، کسب و کارهای کوچک نیازی ندارند تا بودجه‌ای را برای استخدام کارشناس تولید محتوای متنی کنار بگذارند. هر چند، ترجمه‌ی ماشینی توسط هوش مصنوعی فعلا در ابتدای مسیر قرار داشته و نمی‌توان کل فرایند نگارش محتوای متنی را صد درصد به هوش‌های مصنوعی محول کرد.

اگر شما ایده‌ای ندارید برای بلاگ یا وب‌سایت خود چه محتوایی را خلق کنید، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند به شما در جلسات برین استورم کمک کند. به این منظور، شما باید جزئیاتی مثل مخاطبین هدف، محصولات مد نظر و سایر مولفه‌ها را به این هوش مصنوعی توضیح دهید تا بهترین ایده‌ها توسط ChatGPT ارائه شود.

اگر در حال حاضر ایده‌ای در سر دارید اما در نگارش آن ناتوان هستید، مضمون و ایده را به ChatGPT توضیح داده تا این ربات، محتوای مد نظرتان را ارائه دهد. این هوش مصنوعی قادر است سرتیترهای مقاله، تیترهای پیشنهادی یا حتی کل مطلب را برای کسب و کار شما می‌نویسد. حتی می‌توان با ارائه‌ی سر تیترهای مقاله به ChatGPT محتوای مقاله‌ی مورد نظر را پر بارتر کرده و در نهایت، با یک مقاله چفت و بست‌دار روبه‌رو شوید. با تمام این تفاسیر، توصیه می‌شود محتواهای تولید شده توسط این هوش مصنوعی را خودتان یا یک فرد دیگر حتما بازبینی کند؛ چرا که احتمال دارد برخی از جملات یا اصطلاحات اشتباه یا ماشینی نوشته شده باشد.

با وجود این موضوع که کسب و کارها می‌توانند از ابزارهای اتوماسیونی به منظور ارسال پیام بهره‌برداری کنند، کسب و کارهای کوچک شاید بودجه‌ی مورد نیاز برای این کار را نداشته باشند. بنابراین، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ به این دلیل که ChatGPT قادر است جای خالیِ الگوهای پیام‌های شما را پُر کند. اگر شما هنوز قالب یا الگویی برای یک پیام در اختیار ندارید، می‌توانید از ChatGPT تقاضا کرده تا این الگوها را برای بیزنس‌تان بسازد.